как давление в шинах влияет на давление на грунт?

Тут говорим обо всём, что не вписывается в тематику других разделов

Модератори: Shurik, Модераторы форума

как давление в шинах влияет на давление на грунт?

Повідомлення myshketer » Нед січня 22, 2012 21:35

Дано:
Мягкий грунт
Давление в шинах - 1атм
Вес машины - 2т
Найти- давление, при котором машина весом 3т будет не проваливаться в грунт

Я вообще правильно задаю вопрос? Давление в шинах может повлиять на пятно контакта с грунтом и, соответственно, на давление на грунт. Но ведь машина с большим весом продавит колесо, расширив пятно, при одинаковом давлении? 1атм это вроде 133 кг на квадратный см. То есть одинаковое давление будет достигнуто при увеличении пятна каждого колеса на два квадратных см, при нашем условии. Почему тогда уаз едет, а патрол вязнет? На практике мои умозаключения не подтверждаются, объясните почему...
Долина залита солнечным светом,
Ветер холодный играет со снегом,
С горы спускается УАЗ, неторопливо.
Аватар користувача
myshketer
Участник движения
 
Повідомлення: 859
З нами з: Суб липня 04, 2009 12:24
Звідки: Львов, Сихов

Повідомлення myshketer » Нед січня 22, 2012 21:37

Сразу говорю - в школе физику прогуливал :D
Долина залита солнечным светом,
Ветер холодный играет со снегом,
С горы спускается УАЗ, неторопливо.
Аватар користувача
myshketer
Участник движения
 
Повідомлення: 859
З нами з: Суб липня 04, 2009 12:24
Звідки: Львов, Сихов

Повідомлення Olexa » Нед січня 22, 2012 23:22

Тиск дорівнює вазі, діленій на площу опори. Якщо вага більше у півтора рази, то такий самий тиск буде при в півтора більшій площі опори.
Аватар користувача
Olexa
Член Совета Клуба, Админ форума
 
Повідомлення: 7741
З нами з: Чет червня 23, 2005 16:30
Звідки: Київ
Машина: УАЗ 31602

Повідомлення Shurik » Нед січня 22, 2012 23:58

Тиск дорівнює вазі, діленій на площу опори.


Спускаючи колеса ти збільшуєш площу опори. Але вважати що тиск в шинах дорівеює тиску машини на поверхню - не правльно. Інакше можна б було вважати що футбольний мяч накачаний до 2атм тисне на землю з силою 266кг, при площі контакту 1кв.см.

Тобто для того щоб 2 і 3т машина тиснули на грунт однаково треба спочатку заміряти площу контакту 2т машини. Пофарбувати покришку стати на чистому асфальті, підняти машину ,повернути покришку фарбою вниз, опустити машину, виставити тиск 1 (чи на якому там вона не провалюється), знов підняти - заміряти площу. Потім помножити ту площу на 1.5 і здуваючі колесо на 3т машині добитись потрібної площі контакту. Чи при тому тиск буде 0.2 чи 0.1 - не відомо, то залежить від конструкціі покришки. Може вийти що на таку площину вона взагалі не розповзется - треба ширшу резину.
Востаннє редагувалось Shurik в Пон січня 23, 2012 0:35, всього редагувалось 1 раз.
Там, где асфальт, ничего интересного, а где интересно, там нет асфальта.

© Аркадий и Борис Стругацкие
Аватар користувача
Shurik
Член Клуба, Администратор форума
 
Повідомлення: 8853
З нами з: П'ят грудня 16, 2005 15:36
Звідки: Львов.
Телефон: О67-49-26-l7l
Машина: УАЗ 3151

Повідомлення Olexa » Пон січня 23, 2012 0:31

Якщо проспано було і геометрію, то площа прямокутника це ширина, помножена на довжину.
Аватар користувача
Olexa
Член Совета Клуба, Админ форума
 
Повідомлення: 7741
З нами з: Чет червня 23, 2005 16:30
Звідки: Київ
Машина: УАЗ 31602

Повідомлення Bobikus » Пон січня 23, 2012 1:34

Із власного досвіду - лінійність пропорції тиску у колесі та пропорції розширення плями доторку є дуже кривою і залежить від надто великої кількості факторів для однозначної відповіді. Зокрема це можуть бути фактори:

виробника шини
ширини колії
типу підвіски (залежна/незалежна)
типу покриття (мягкий грунт це теж відносне поняття)
тип протектора (висота протектора у пропорції до висоти балона ската)
кількість шарів гуми у колесі
вік покришки
умови застосування (наприклад висота польотів чи швидкість входження у повороти)
довжина бази авто (як і в випадку ширини колії, менша база це гарантія швидшого і менш контрольованого інерційного коливання між перерозподілом кінетичних навантажень, а відтак і зриву контакту коліс із покриттям)
м'якість гуми протектора
розподіл ваги між переднім та заднім мостами
ітд ітп.

простіше кажучи:

Патроль не їде тому що важчий. Для рівних пропорцій при вказаних даних йому потрібно 6 коліс а не стравлюватись.
freshoffroad.com
Аватар користувача
Bobikus
Участник движения
 
Повідомлення: 3226
З нами з: Сер грудня 05, 2007 22:59
Звідки: Львів-Київ
Машина: УАЗ 469БГГ

Повідомлення Shurik » Пон січня 23, 2012 2:06

Із власного досвіду - лінійність пропорції тиску у колесі та пропорції розширення плями доторку є дуже кривою і залежить від надто великої кількості факторів для однозначної відповіді.


Тому ы кажу що треба рахувати експерментально.
Там, где асфальт, ничего интересного, а где интересно, там нет асфальта.

© Аркадий и Борис Стругацкие
Аватар користувача
Shurik
Член Клуба, Администратор форума
 
Повідомлення: 8853
З нами з: П'ят грудня 16, 2005 15:36
Звідки: Львов.
Телефон: О67-49-26-l7l
Машина: УАЗ 3151


Повернутись до Круглый стол

Хто зараз онлайн

Зараз переглядають цей форум: Немає зареєстрованих користувачів і 1 гість