Сторінка 1 з 9

Поставив самоблоки від БТР. Звітуюся.

ПовідомленняДодано: Чет квітня 23, 2009 12:03
Bobikus
Спробую додати свої 5 копійок у вічну суперечку мости-вояки проти колхозів-самоблоків. Саме такий вибір стояв і передімною.

Після того, як перелопатив томи уазбуки, уаз-клубу та інших форумів прийняв рішення на користь самоблоків. Причини:

1. Перевагу дорожнього просвіту можна компенсувати вищими колесами, що вплине не тільки на збільшення кліренсу та дорожнього просвіту але і збільшить прохідність за рахунок збільшення зовнішнього діаметру а відтак і плями доторку колеса (думаю не вартує розповідати чому більші колеса кращі).
2. Ремонтопридатність колхозів залишається тією ж, можливість заміни півосі в дорозі є більш реальною ніж у вояках.
3. Часто застрягаю з причини густого болота, крутих підйомів ітд, машина часто використовується в горах, асфальт бачить тільки при потребі ремонту та заправки.

Самоблоки замовив у Харкові Ставив за порадою Shurika у Сокільниках на Львівщині.

Перші враження:

Негатив:

1. Шум в мостах. Навіть якийсь свист.
2. Максималка впала до 100 км/год. Очевидно, потрібно пошаманити з маслом в мостах. ТАД-17 не рулить.
3. З'явився страх злизати півосі при вивішуванні коліс. Покищо безрезультатний.
4. Потреба купувати нову гуму не відпала - якщо раніше буксували 2 колеса, тепер так само буксують 4. Дивно, але на тій же гумі в умовах суцільного болота заїзджаю не набагато дальше.

Позитив:

1. Офігітєльна поведінка в коліях - по перше краще вискакує а по-друге, якщо я раніше шукав дві сухі або тверді колії, тепер достатньо однієї, як на мотоциклі - яке в'язке болото би не було, колеса, що їдуть по сухому просто витягують інших. Тому багато непроходимих болот стали не проблемою - достатньо хоч кусочка трави чи твердого грунту праворуч чи ліворуч.
2. На задньому приводі набагато легше стало дріфтувати - при потребі різкий кут повороту можна компенсовувати заносом. Причому це в мене стало практичним прийомом, не для подуріти а для того, щоб розвернутисчя чи попасти в різкий поворот.
3. Казки про спрацювання самоблоків на асфальті і тим самим збільшення радіуса поворота для себе розвіяно - я як не намагався викликати це - все марно. Вони може і спрацьовують, але говорити, що машину виносить з апексу - однозначно перебільшувати. Можливо відчувається зайве тертя гуми, але машина повторює траекторію зовнішнього по відношенню до поворота колеса, оскільки децентрова сила більше натискає на нього, відтак при більшому притисканні і терті "здається" внутрішнє колесо, рідко легенько підсвистуючи на бруківці чи трамвайних рейках.
4. Легше брати круті підйоми. Якось впевненіше. Коли на заводських диферинціалах відчуваєш пробуксовування під гірку, інколи робиться страшно, адже позаду може бути величезний спуск. На самоблоках машина піднімає дуже впевнено. Відчуваєш себе як на ліфті з диваном :)

Вартість питання - дифи по 1400 грн за кожен, установка обійшлася десь по 500 грн за міст. Ставив у 2 мости. Думаю, що інвестиція вартує цього, хоч і хотілося би дешевше.

ПовідомленняДодано: Чет квітня 23, 2009 12:17
MudMax
За цю ціну думаю можна було б знайти вояки. А якщо машина асфальту не бачить, то не грішно було би задній діф заварити і поставити на задній міст хаби.

Re: Поставив самоблоки выд БТР. Звітуюся.

ПовідомленняДодано: Чет квітня 23, 2009 12:21
Olexa
Bobikus написав:1. Перевагу дорожнього просвіту можна компенсувати вищими колесами, що вплине не тільки на збільшення кліренсу та дорожнього просвіту але і збільшить прохідність за рахунок збільшення зовнішнього діаметру а відтак і плями доторку колеса (думаю не вартує розповідати чому більші колеса кращі).

Але більші колеса будуть більшими не лише вниз, що збільшує дорожній просвіт, а й вгору, що зменшує амплітуду мостів, або починає вимагати різки арок або ліфту.

ПовідомленняДодано: Чет квітня 23, 2009 12:24
Student
Хороший отчет.

У меня стоит самоблок в переднем мосту. Так мах скорость не изменилась. Порядка 120 по GPS.

По поводу шума в мосту. Возможно, что плохо отрегулирован мост. У меня залито масло Тад 17. И никаких претензий нет. Мастер, который настраивал мост рекомендовал более густые масла. Например, смешать нигрол и Тап 15 - 50/50. Но я пока езжу на Тад-17. Мост ни каких шумов не издает.

А по поводу поведения на бездоре - во всем полностью согласен.

ПовідомленняДодано: Чет квітня 23, 2009 12:31
Shurik
задній діф заварити і поставити на задній міст хаби.

Ты вначале попробуй. Чтоб не оказалось что получится неуправляемый утюг.

ПовідомленняДодано: Чет квітня 23, 2009 12:32
Bobikus
MudMax написав:За цю ціну думаю можна було б знайти вояки.


Ну власне вибирав між вояками і самоблоками. Вибрав самоблоки за ту ж ціну.

А якщо машина асфальту не бачить, то не грішно було би задній діф заварити і поставити на задній міст хаби.
Ну власне мене цікавило блокування двох осей. Так якось надійніше виглядає.

Але більші колеса будуть більшими не лише вниз, що збільшує дорожній просвіт, а й вгору, що зменшує амплітуду мостів, або починає вимагати різки арок або ліфту.
Так, різка арок для мене це сам раз - карпатські кам'янисті дороги та зарослі проїзди роблять по нижньому краю кузова суцільну чеканку - простіше буде цей срам зрізати ніж шпатлювати та фарбувати :)

По поводу шума в мосту. Возможно, что плохо отрегулирован мост. У меня залито масло Тад 17. И никаких претензий нет. Мастер, который настраивал мост рекомендовал более густые масла. Например, смешать нигрол и Тап 15 - 50/50.
Так і зроблю. Дякую.

ПовідомленняДодано: Чет квітня 23, 2009 12:40
MudMax
Shurik написав:
задній діф заварити і поставити на задній міст хаби.

Ты вначале попробуй. Чтоб не оказалось что получится неуправляемый утюг.

Так в России народ так уже не один год ездит. Некоторые психи и передний диф заваривали.
И как он может получиться неуправляемым? передок будет поворачиваться, ну а сзади в случае включения обоих хабов одно колесо будет пробуксовывать что на бездоре не так критично как на асфальте.

ПовідомленняДодано: Чет квітня 23, 2009 12:55
Shurik
Так в России народ так уже не один год ездит. Некоторые психи и передний диф заваривали.

Не забудь - в горах своя специфика, в болотах своя.
Не исключенно что на спусках с заблокированным дифом ты просто не сможешь вписатся в повороты - там и так приходится подгазовывать.

ПовідомленняДодано: Чет квітня 23, 2009 13:46
Olexa
MudMax написав:И как он может получиться неуправляемым? передок будет поворачиваться, ну а сзади в случае включения обоих хабов одно колесо будет пробуксовывать что на бездоре не так критично как на асфальте.

А ты приподними за передок машину со свободным задним дифференциалом, стоящую на твёрдой поверхности, и поверни. Мешать тебе будет только сила трения качения колёс по поверхности, поскольку относительно друг друга колёса будут крутиться без усилия.

А теперь подними за передок машину с заваренным задним дифференциалом, стоящую на твёрдой поверхноти, и попробуй повернуть. Теперь тебе будет мешать сила трения скольжения колёс по поверхности.

Какая сила больше?

И больше ли сила трения скольжения на передних колёсах, чем не задних, чтобы задние в повороте скользили, а передние не скользили, сохраняя радиус поворота, как при не заваренном дифференциале?

ПовідомленняДодано: Чет квітня 23, 2009 16:11
Student
Есть еще один нюанс с самоблоком. При езде по бездору у меня руль стал больше вырывается из рук и пытается вернуться в нулевое положение. У меня ГУРа нет.
А когда хабы отключены ничего подобного не происходит.

ПовідомленняДодано: Чет квітня 23, 2009 16:25
Shurik
Кстати с заблокированным передком повернуть практически не возможно.

ПовідомленняДодано: Чет квітня 23, 2009 23:21
Инквизитор
Поэтому надо ставить вояки с принудительными блоками.

ПовідомленняДодано: П'ят квітня 24, 2009 0:59
MudMax
Olexa
Несомненно, на относительно устойчивом грунте поворачивать будет проблематично. А если это жижа или болото, то, как мне кажется, проблем с поворотом быть не должно, особенно учитывая невысокую скорость передвижения. Народ ведь как-то с самоблоками в переднем мосту ездят, а ведь заблокированный передок куда неприятнее.
А насчет твердых грунтов я поэтому и написал про хабы на заднем мосту - в зависимости от ситуации их можно будет выключать, или выключать один из двух.

ПовідомленняДодано: П'ят квітня 24, 2009 14:18
Olexa
MudMax, мне кажется, что для гор, где грунт бывает и весьма устойчивым, но при этом отключать полный привод нельзя, вариант заваривания дифференциала всё-таки не подходит.

ПовідомленняДодано: П'ят квітня 24, 2009 14:45
Student
С самоблоком в переднем мосту на полном приводе на слабых грунтах, в том числе и на снегу и на льду, машина нормально разворачивается. Руль крутится. :D

Я делал эксперимент. Стоял под горку, левые колеса на льду, правые - на асфальте и трогался отлично. Немного буксовало заднее колесо на льду, но передние вытягивали машину в горку.