Всім дуже дякую за таку гарну подію, отримав купу задоволення як від підготовки, так і від самої події!
Тепер, поки все в голові ще свіже, викладу деякі думки.
Доповнення до регламенту
Метою змагання в орієнтуванні за легендою є зібрати найбільшу кількість контрольних пунктів за найменший час. Орієнтування за легендою це змагання в першу чергу в
уважности, точности, вправности та кмітливости штурманів, а також злагоджености екіпажу та майстерности водіїв.
Легенда складається з пунктів, кожен з яких відповідає певній ключовій точці на маршруті. Кожен пункт легенди містить порядковий номер ключової точки, відстань у метрах від початку попередньої ключової точки, відстань у метрах від початку марштуру та схематичне зображення ключової точки та напрямку її проїзду. Легенда має складатися таким чином, щоб в ній було відображено
необхідну та достатню інформацію для правильного та цікавого проходження маршрутом: в легенду може бути не включено у якости ключових точок певні місця, або не відображено у схематичних зображеннях певні об'єкти місцевости чи їх деталі, якщо це не є виключно необхідним для правильного проходження маршрутом (тобто, якщо напрямок руху на якомусь перехресті очевидний, або якщо надані деталі ключової точки, включаючи відстані, вже є достатніми для ідентифікації її та напрямку її проходження), легенда може вимагати від штурмана зробити певні логічні умовиводи, щоб вирішити, який напрямок руху на реальній місцевости є правильним.
Ніяка інформація, надана у легенді, не може трактуватись як необов'язкова, на підставі чого могли б висуватись претензії стосовно недостатньости інформації легенди.
Логіка розташування контрольних пунктів така, щоб допомогти екіпажам зрозуміти, що вони не збилися з маршруту і все ще прямують в межах легенди, і щоб унеможливити суттєве скорочення маршруту екіпажами (включаючи максимально підготовлені у сенсі навігаційного забезпечення та знання місцевости) без втрати контрольних пунктів. Взяття контрольних пунктів, задля того, щоб зробити змагання більш цікавим, може додатково вимагати від екіпажів прояву особливої уважности, кмітливости чи вправности.
На старт допускаються екіпажі з як мінімум одним мобільним телефоном на борту, який є повністю зарядженим і з достатньою кількістю грошей на балансі на випадок потреби в наданні допомоги екіпажеві.
Викидання сміття на маршруті забороняється, штраф — дискваліфікація.
Ляпи:
1. Місце фінішу має бути обрано таким чином, щоб до нього не лише можна було під'їхати недоприводом, а й щоб там було зручно стати табором з наметами, і поспати до ранку (цього разу, на жаль, ми не встигли знайти таке прийнятне місце).
2. Призи мають бути на фініші. Для початку нагородження не обов'язково чекати на евакуацію усіх екіпажів, що зійшли з дистанції, хоча дочекатись їх поверення після нагородження є проявом товариських якостей з боку екіпажів, що фінішували.
3. Регламент має більш докладно тлуматичи дух та літеру змагань, щоб уникати непорозумінь цілей та звинувачень у зайвій складності чи неповноті інформації (див. доповнення до регламенту).
Що могло б бути краще:
1. На реєстрації записувати номери
всіх мобільних телефонів, що будуть на борту кожного екіпажа на маршруті (на випадок розрядження, закінчення грошей, відсутности покриття в одного з операторів, тощо). Шукати екіпаж, що заблукав в лісі, без зв'язку це майже як шукати голку в копиці сіна. А якщо екіпаж в біді, це не жарти.
2. Азимутальний контрольний пункт з такими кутами, які були цього разу, давав не рівні можливості екіпажам, що мали GPS навігацію та вміли робити проекції точок, та екіпажам, що користувалися лише компасом. Варто робити такі кути, щоб, знайшовши першу азимутну точку, було можливо подумки розрахувати положення компостера. Доречі, цього разу щонайменше один з екіпажів знайшов компостер, користуючись лише логічними умовиводами та ліхтарем.
3. На фініші має бути як мінімум окроп, кружки, чай, кава та цукор (бажано ще й лимони), а також якась солодка (шоколад, печиво) та не солодка їжа (ковбаса, хліб, овочі), щоб екіпажі, що повернулися з маршруту, могли підкріпитися, а також для харчування організаторів. Непогано мати те саме, можливо, не в такому ж обсязі, і на не контрольованих контрольних пунктах (на яких є маршали).
4. Кожному екіпажеві на старті має видаватися міцний сміттєвий пакет для сміття (пляшок, тощо), а після фінішу забиратись, складатись в мішок разом зі сміттям з фінішу, і при від'їзді організаторів відвозитись до сміттєвого контейнера. Шановні, пам'ятайте будьласка, що організатори розробляють маршрут по місцях, які їм подобаються, і якими вони хочуть поділитися з вами, і їм може бути дуже не приємно, якщо ви в них гидитимете.
5. Для Прапору Клубу потрібен флагшток. Можна зробити урочисту процедуру підняття прапору, як це робилося на двохріччі. Спускати прапор після прибуття на фініш усіх екіпажів, що не зійшли з дистанції, усіх екіпажів, що евакуювалися на фініш, та після евакуації за межі позашляхової території усіх екіпажів, що евакуюються не на фініш, та прибуття на фініш усіх маршалів з обслуговуваних контрольних пунктів (якщо вони не евакуюють якийсь екіпаж не на фініш). Процедури збирання контрольних пунктів та пошуку загублених речей, як і збирання фінішу, можна робити після закриття змагань (хоча реально контрольні пункти збираються майже в межах часу нагородження за крайнім екіпажем, і можуть робитися разом з евакуацією, як це було цього разу).
6. Бажано на старті перевіряти наявність аптечки та вогнегасника в кожного екіпажу, непогано мати кілька штук запасу для екіпажів, в яких не виявиться (забирати з машин організаторів, що стоять на старті, не дуже коректно, оскільки ці машини теж можуть знадобитись).
7. Було б гарно мати на старті-фініші машину швидкої допомоги підвищеної прохідности з лікарем, та одного з організаторів, що може з інформації, отриманої від екіпажу з маршруту, провести машину швидкої допомоги до цього екіпажу.
Що було гарно і це треба зафіксувати:
1. Бойова перевірка маршруту досвідченим екіпажем для визначення адекватности рівня складности маршруту та достатньости інформації легенди.
2. Цього разу було зручно, що фініш був на горбі, з якого було гарно видно світло від фар машин на крайніх чотирьох кілометрах маршруту.