Dron написав:Bobikus написав: При фронтальному ударі (напр. в бревно чи тротуар) міст відходить на 1-3 см під деформацією ресор при будь-якому розташуванні стремянок.
Привіт, Орест! На мою думку, при наїзді на перешкоду та прогибанні ресори, міст буде уходити у напрямку складання серьгі ( розташування сергі попереду - вперед, розташув. позаду - назад), більше йому (мосту) діватися нема куди, а стремянки тут нідочого. П.С.: Орест, як там справи щодо мого "Драгона", точніше його тормоза?
Перепрошую, замість "сєрьга" написав "стремянка"
Здеталізую свою думку: Ресора - це в першу чергу пластичний матеріал, який пружинить під навантаженнями. Оскільки ресора вигнута півмвсяцем, вектор згинання відбувається у двох площинах - вертикальній (більші ходи) та в горизонтальній (менші ходи). Для того, щоби зрозуміти, як відбувається рух моста в горизонтальній площині, можна провести експеримент - взяти аркуш паперу, поставити на стіл та у його центрі покласти на нього щось важке. Далі припідняти крайчики паперу та спробувати порухати ними праворуч-ліворуч. Ми побачимо, що підняті крайчики можуть рухатись, якщо вони матимуть місяцеподібний вигин. За рахунок збільшення і зменшення згину (що для ресори звикло) рух може відбуватися в горизонтальній площині. Натомість, якщо вони будуть прямі, ми не зможемо ними рухати без пересування важкого предмету по столі.
Так само і з ресорами - за рахунок півмісяця вони дозволяють мосту ходити під горизонтальним навантаженнями по горизонталі на 1-3 см, під час того задній півмісяць ресори (той що за мостом) згинається більше ніж передній, що дає хід мосту не залежний від розміщення сєрги.
Розумію, що дехто з технарів може сказати, що не у всіх ресорах є півмісяць, деякі просівші, деякі навантажуються при наїзді на перешкоду і стають прямими. Слушно, але тут є теж відповідь. По-перше, на прямій ресорі серьга взагалі не допомагає гуляти мосту взад-вперед, тобто знову ж таки не важно де вона.
А по-друге, в таких випадках з'являється фактор, що дозволяє горизонтальне зміщення навіть при прямих ресорах - це S-подібний вектор скручування ресори. Оскільки міст знаходиться під ресорами, то при фрональному натиску на цей міст, передня частина ресори скручується вниз а задня - догори. Таким чином міст може піддатися на ці декілька см узад. І чим більші колеса (читай колвно навантаження) тим більше гулятиме міст.
Ну і останнє, що хочу сказати, це те, що горизонтальний рух, який дає стремянка це 1, максимум 2 см. В точці кріплення моста цей хід ще менший. Натомість через вищеописані фактори міст може рухатися і на 3-5 см, що повністю і з запасом компенсовує хід стремянки і спокійно, без наслідків в керування може рухати міст у потрібних для комфортної їзди межах.
P.S. По лебідці пишу в приват.