Спілкувався вчора з
Voditel'ем. Він свого часу ставив такий вентилятор Bosch від Волги за радіатором, але потім змінив свою думку. На даний момент його думка така.
Електровентилятор в якости основного добрий для двигунів, в яких температура згорання пального не висока. Такі в ВАЗах. На таких двигунах електровентилятор вмикатиметься лише час від часу на нетривалий проміжок часу.
В нас же (ЗМЗ-409) двигун з високою температурою згорання пального. Якщо використовувати з ним потужний електровентилятор в якости основного, він працюватиме майже постійно. А це не правильно, з огляду на навантаження на генератор, проводку, сам вентилятор, та з огляду на нижчий ККД системи у порівнянні з механічним приводом віскомуфти, що, в свою чергу, призводить і до збільшення витрат пального.
Зараз
Voditel зупинився на тому, що поставив за радіатором пластикову крильчатку (не пам’ятаю, чи з віскомуфтою) та дифузором власної конструкції, а перед радіатором в якости допоміжного поставив перед радіатором великий вентилятор від Opel Omega B з кондиціонером. І думає про радіатор від Газелі з двигуном ЗМЗ-405, який, наче, має дуже гарну тепловіддачу, і підходить по патрубках. Каже, що є в
Укравтозапчастині.