april, для УАЗів підходять диски діаметром 15" або 16", шириною від 7" до 10", вильотом від ET10 до ET-40 (що від'ємніший виліт, то більша ширина), діаметром ступичного отвору від 108 мм та PCD 5x139.7. Аналогічні параметри і в багатьох іноземних позашляховиків (особливо якщо включити шестидіркові, і, можливо, збільшити діаметр ступичного отвору до 111 мм, принаймні, ВСМПО робить так).
Взагалі, для бездоріжжя (на відміну від вуличних перегонів) що
вищий профіль гуми, то краще. Обмеження діаметру дисків знизу обумовлюється розміром гальм (і пропозиція на ринку позашляхової гуми цьому відповідає). Попит на диски 16" для УАЗів обумовлений тим, що на УАЗи з дисковими, а не барабанними, гальмами диски 15", як правило, не стають (виключення складають, наскільки мені відомо, литі диски КіК "Надія", серед кованих виключень не знаю). Позашляхова гума на 15" диски дешевша такої ж на 16" диски, тому УАЗоводи залюбки купляли б лише 15" диски, якби вони ставали на дискові гальма УАЗів.
Якщо проектуватимете диски під позашляховики, при виборі комбінацій ширини та вильоту майте на увазі наступне:
1. При збільшенні ширини гуми її внутрішня бічна площина має бути
не ближче до площини симетрії авто, а краще далі, бо більша ширина, як правило, означає більший діаметр, а він означає наближення крайньої точки колеса до площини симетрії авто при схрещуванні мостів (коли міст з одного боку спирається на подушку відбійника, а з другого максимально відходить від машині, обертаючись навколо точки опори, що може призводити до затирання гумою елементів підвіски чи кузова).
2. Для позашляхового використання краще вужчий диск (в межах дозволеного для гуми), ніж ширший, це дозволяє знизити ризик розбортування спущеного колеса (спускання колес використовується для проходження певних типів перешкод) та знизити ризик спускання колеса з причини потрапляння гілок між гумою та диском.
3. Для позашляховиків що більше діаметр гуми, то краще (але це не стосується так прямо й ширини, у її випадку це залежить від ваги авто та переважного характеру поверхні). Але велике збільшення діаметру колес вимагає підйому підвіски та/або кузова над рамою. Відповідно, попит на колеса, ненабагато більші за штатні, може бути суттєво більший за попит на великі колеса (наприклад, 35").
4. Люди, які купують собі диски на заміну штатних, як правило, розраховують і на придбання більшої гуми, або щонайменше на деяке розширення колії. Відповідно, робити диски штатних розмірів може бути не цікаво.
5. В УАЗів, в залежности від моделі машини та мостів, є два штатні вильоти: ET40 та ET22. На сучасних Patriot'ах та Hunter'ах ET40, ширина 6" (принаймні для штампованих), діаметр 16".
Приклад лінійки пропорцій позашляхової гуми можна подивитись
тут.