MudMax написав:Я читав що вимикачем маси краще всього вимикати не "-", а "+".
Може і краще, це не принципово, але в усіх машинах де є вимикач маси він розриває мінус перед його попаданням на кузов машини. Хтось це видумав в 1900 якомусь затертому році, і так воно є. Плюс розводиться по машині проводкою через запобіжники, а мінус можна взяти з любої точки машини.
В нашому випадку соленоїд можна поставити і на силовий плюс лебідки, по тій самій схемі.
Але ще краще на силовий плюс ставити запобіжник на 630А. Бо при короткому замиканні струм буде такий, який зможе видати акума перед тим як розсипатись, для одної акуми це може бути десь 800А, для двох -вже 1600А. Любий стандартний вимикач маси розплавиться при спробі його вимкнути при короткому замиканні, а як в ньому поганий контакт то і без спроби.
Тому, в першу чергу надійна, подвійна, а то і потрійна ізоляція на "+" лебідки. Один міліметр квадратний міді тримає десь 15 ампер-це значить що провід, який не згорить має мати десь 100мм2-це десь один сантиметр діаметром, якщо такий провід прокласти, то треба думати що інше буде горіти.